Platforma RED Digitală

RED Analiza activității vulcanice – clasa a IX-a

RED Analiza activității vulcanice – clasa a IX-a

Studiu comparativ Peisaje vulcanice și limite tectonice”

Nivel: Clasa a IX-a – Geografie fizică
Durată: 50–60 min

Competențe vizate

  • Analiza fenomenelor naturale complexe

  • Corelarea activității vulcanice cu limitele de plăci

  • Utilizarea aplicațiilor de monitorizare

Obiective

Elevul va putea:

  • utiliza VolcanoDiscovery pentru a identifica vulcani activi

  • compara două zone vulcanice (ex. Japonia vs. Italia)

  • explica rolul limitelor tectonice în apariția vulcanilor

Resurse

  • VolcanoDiscovery

  • Hărți tectonice

  • PC / telefon / tabletă

  • Tablă interactivă

Activitate

1. Introducere (10 min)

Recapitulare: tipurile de vulcani, erupții, limite convergente/divergente.
Profesorul arată pe hartă Cercul de Foc al Pacificului.

2. Investigație (15 min)

Elevii aleg:

  • doi vulcani din Japonia / Filipine (zonă convergentă)

  • doi vulcani din Italia / Islanda (zonă divergentă sau complexă)

Notează:
• magnitudine erupție
• activitate recentă
• tipul de vulcan
• localizarea tectonică

3. Analiză (10 min)

Elevii compară:

  • Care zonă are erupții mai frecvente?

  • Care tip de placă tectonică produce activitate mai intensă?

  • Ce asemănări și diferențe sunt între peisajele vulcanice?

4. Hartă (10 min)

Elevii marchează pe o hartă digitală:

  • Vulcanii analizați

  • Limitele de plăci

5. Concluzii (5 min)

• Cum influențează tectonica activitatea vulcanică?
• De ce unele țări sunt mai expuse decât altele?

Temă

Realizează o prezentare scurtă (Google Slides / PowerPoint) despre un vulcan activ.

© 2025 Asociația RED Digitală. Toate drepturile rezervate.

Powered by webinspire.ro