Platforma RED Digitală

Managementul timpului și al stresului

🔹 Obiective ale lecției

La finalul activității, elevii vor putea:

  1. Planifica activitățile personale și școlare eficient.

  2. Recunoaște principalele cauze ale stresului în viața de zi cu zi.

  3. Aplica tehnici simple de gestionare a timpului și a stresului.

  4. Reflecta la propriul echilibru între școală, viață și relaxare.


🔹 Activitate de început – „Cum îmi petrec timpul?”

  • Profesorul proiectează sau cere elevilor să scrie pe hârtie programul lor zilnic sau săptămânal.

  • Elevii notează cât timp alocă pentru școală, teme, hobby-uri, odihnă și relaxare.

  • Discuție scurtă: „Observați dezechilibre? Unde ați dori să aveți mai mult timp?”

👉 Concluzie: Gestionarea timpului este esențială pentru reducerea stresului și pentru performanță școlară și personală.


🔹 Conținut teoretic esențial

1️⃣ Planificarea timpului:

  • Stabilește priorități: ce este urgent și important.

  • Folosește liste și agende: sarcini zilnice, săptămânale, proiecte.

  • Evită procrastinarea și întreruperile inutile.

Instrumente practice:

  • Calendar digital sau pe hârtie.

  • Timer / Pomodoro: 25 min concentrare + 5 min pauză.

  • Matricea Eisenhower (Urgent – Important).

2️⃣ Cauze frecvente ale stresului:

  • Supraîncărcare cu teme sau activități extracurriculare.

  • Termene limită și presiune de performanță.

  • Conflicte interpersonale sau neînțelegeri.

  • Lipsa odihnei și a timpului pentru relaxare.

3️⃣ Tehnici de gestionare a stresului:

  • Respirație profundă și relaxare musculară.

  • Pauze active, sport sau plimbări scurte.

  • Planificarea realistă a timpului și delegarea sarcinilor.

  • Dialog pozitiv cu sine și gândire constructivă.


🔹 Activitate practică – „Planul meu săptămânal”

  • Elevii creează un plan săptămânal personal în care:

    • Notează orele dedicate școlii, temelor și activităților extracurriculare.

    • Include timp pentru odihnă și hobby-uri.

    • Identifică o strategie pentru a reduce stresul (ex.: pauze active, muzică, exerciții de respirație).

💬 Discuție ghidată:

  • „Ce activități vă fac să vă simțiți stresați?”

  • „Cum putem reorganiza timpul astfel încât să avem echilibru între școală și relaxare?”


🔹 Sugestie de activitate digitală (RED)

  • Creează în Genially sau Canva o prezentare interactivă:
    Titlu: „Timpul meu, stresul meu – cum le gestionăm eficient”
    Include:

    • Calendar vizual cu sarcini și activități.

    • Mini-chestionar: „Cât de stresat te simți la sfârșitul zilei?”

    • Feedback vizual: „Strategii rapide pentru reducerea stresului”.

Atașamente

Fișier Descriere Descărcări
pdf Fișă de lucru managementul timpului si a stresului 2
© 2025 Asociația RED Digitală. Toate drepturile rezervate.

Powered by webinspire.ro