Nivel: clasa a V-a – Geografie
Observarea fenomenelor naturale.
Utilizarea resurselor digitale simple.
Interpretarea hărților și a informațiilor vizuale.
Elevul va putea:
identifica ce este un cutremur;
folosi o aplicație pentru a vedea cutremure reale;
localiza pe hartă câteva zone seismice.
Telefon/tabletă;
Harta fizică a lumii și a României.
Introducere: Ce este un cutremur? Cum se măsoară? (Richter / magnitudine).
Explorare: Elevii deschid EarthquakeTrack și INFP.
Identificare: Notează un cutremur recent din România și unul din lume.
Harta: Localizează cele două regiuni. Observă dacă sunt lângă limite de plăci.
Discuție: De ce sunt unele zone mai expuse?
Concluzie: Elevii exprimă în 2–3 propoziții ce au aflat.
Fișă scurtă cu întrebări:
Unde sunt cele mai multe cutremure?
Ce diferență există între Vrancea și Japonia?