Nivel: clasa a IX-a – Geografie fizică
Analiza fenomenelor naturale complexe.
Utilizarea datelor reale pentru interpretare geografică.
Corelarea activității seismice cu plăcile tectonice.
Elevul va putea:
utiliza aplicații de monitorizare a cutremurelor;
compara activitatea seismică din zone diferite;
explica rolul plăcilor tectonice în distribuția cutremurelor.
EarthquakeTrack
INFP
Hărți tectonice
Telefon, PC, tablă interactivă
Introducere: Plăci tectonice, limite convergente/divergente.
Investigație:
elevii identifică trei cutremure recente din România (INFP).
și trei cutremure majore din lume (EarthquakeTrack).
Analiză:
Compară magnitudini, adâncimi, distribuție.
Identifică tiparele: Vrancea = adâncime mare; Japonia = convergență etc.
Harta:
elevii marchează zonele pe o hartă digitală.
Concluzii:
De ce Vrancea este un caz special?
Ce zone prezintă riscuri mari la nivel global?
Mini-eseu: „România în contextul seismic al lumii – similitudini și diferențe.”