Imaginea de sine se formează din modul în care ne percepem noi înșine, dar și din felul în care credem că ne percep ceilalți.
Uneori aceste două perspective coincid, alteori există diferențe importante.
A învăța să acceptăm și să folosim feedbackul pozitiv sau constructiv ne ajută să ne cunoaștem mai bine și să ne dezvoltăm personal.
Scopul acestei activități este ca elevii să descopere cum sunt percepuți de colegi, să compare această percepție cu auto-evaluarea lor și să reflecteze asupra diferențelor dintre imaginea reală și cea ideală.
La finalul activității, elevii vor putea:
să explice ce este imaginea de sine și cum se formează;
să identifice asemănări și diferențe între imaginea proprie și percepția colegilor;
să înțeleagă rolul feedbackului în dezvoltarea personală;
să manifeste atitudine pozitivă și deschidere față de opiniile celorlalți.
Timp: 15–20 de minute
Mod de lucru: în perechi
Fiecare elev primește o fișă de lucru (vezi mai jos).
Elevii aleg un coleg și își oferă reciproc feedback pe baza afirmațiilor din fișă.
După completare, compară cum se văd pe ei cu cum sunt văzuți de celălalt.
Discuție în clasă:
Ce asemănări sau diferențe ați observat?
Ce ați învățat despre voi din acest exercițiu?